צלילי המוזיקה - יונה בן אהרון ושירי רם - טפר

צלילי המוסיקה תערוכת ציור פיסול ומוסיקה

מוזיקה היא אומנות. מוזיקה היא יצירה. מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מעולמנו והיא מקיפה אותנו מכל עבר. אמנים רבים, העוסקים בעיקר באמנות פלסטית, משתמשים במוזיקה כמקור להשראה ובעזרתה יוצרים אומנות ייחודית, כזו המבטאת צדדים עמוקים בהם, יצירתיות אותה אפשר להביא לידי ביטוי באמצעות חומרים שונים. מי שעוסק באמנות פלסטית, מומלץ לו לשלב גם לימודי  והאזנה למוזיקה. לימודים אלה יחשפו אותו לעולם עשיר ומגוון מאד, עולם שיעזור לו לבטא את עצמו באמצעות האומנות הפלסטית, אומנות ההופכת את הצליל, את הקצב, לחומר שניתן לגעת בו.

המוזיקה משמשת כמקור להשראה ולאורך כל השנים היתה כזו גם לאמנים גדולים ונחשבים. הקשר שבין השניים, בין אומנות פלסטית למוזיקה, איננו מקרי. שני התחומים הללו חולקים מכנה משותף, הבא לידי ביטוי בתוצר הסופי.

האומנות הפלסטית מתמקדת בקווים, בצורות וגם בצבעים. המוזיקה מתמקדת בצלילים שונים. המשותף שבין השניים הוא היצירתיות, התוצר הסופי, אך יחד עם זאת גם הגוון. ישנם גוונים שונים של צבעים, ישנם גוונים שונים של צלילים. האומן, בין אם הוא מוזיקאי, , או כזה המתמחה באומנות פלסטית, משתמש בגוונים השונים כדי לבטא את עצמו ולהביע באמצעות החומר או הצליל את אשר על ליבו. ניתן למדוד באופן מדויק את סולמות הצלילים השונים וכך גם את גווני הצבע. המוזיקה היא מופשטת מאד, אפשר לתת לה פרשנויות שונות והיא סוחפת אותנו. היא מעוררת בנו תגובות רגשיות וגם את הדמיון..

כך גם בדיוק היא האומנות הפלסטית. האומנות, ש"מושמעת" על ידי האומן ללא צלילים, כוללת אלמנטים חזותיים שונים, היוצרים רעיון מופשט, שלא תמיד ניתן לתרגם אותו למילים. רק הצבע והצורה הם אלה שמבטאים אותו ואין צורך במשפטים. שפת האומנות הפלסטית, כמו גם שפת המוזיקה, היא שפה אוניברסלית. לא צריך להבין במוזיקה או באומנות כדי להתרגש מיצירה ולא צריך לדבר בשפה מסוימת כדי להבין אותה.

בתערוכה זו שולבו שני האלמנטים החשובים ביצירה פיסול ציור ומוסיקה . חשוב לנו לתת לילדים ולנוער בסיס שבו ניצק את החשיפה לאמנות ולמוסיקה והיכל זה  של בית ספר למדעים ,בית ספר המשמש לפעילות קהילתית לצעירים ובוגרים ולמשפחות, הוא זה שמעניק  לנו במה נאותה וראויה .

שרה רז

אוצרת התערוכה דצמבר 2018